KLASYKA współczesna
GHO
2003-10-11 16:45:12 UTC
Czy dacie sie zaprosic tym razem do zabawy otwartej i lagodnie
intelektualnej.
Ciekaw jestem czy grupowicze sa w stanie okreslic klasyke kabaretu, ale w
obrebie pojedynczych skeczy?

Chodzi nie tylko o to co juz przeszło do historii (starsze kabarety) ale
rowniez te grane nawet dzisiaj.
Jesli chodzi o tytuly to bedziemy sobie pomagac.

Ustalmy liste 100 najlepszych skeczy (albo takich ktore powinno sie znac)

Moich pare propozycji: (zaczne wspolczesnie)

1. Ani mru mru: Supermarket
2. Ani mru mru: Tofik

3. KMN: Monolog górala dresiaża z komórką.

4. Ciach: Kenigen Śnieżka

5 JURKI: Noce i dnie

6. SZUM: Serial brazylijski

7. Tey: Mamuska

8. POTEM Nudze sie
9. POTEM Czerwony kapturek
10. POTEM Wywiad z arturem

No to tak na arzie na rozgrzewke.
Zapraszam zostawimy potomnym. :-)

Grzegorz Halama

***@go2.pl
www.halama.pl
FanZenonka
2003-10-11 17:33:02 UTC
Post by GHO
Ustalmy liste 100 najlepszych skeczy (albo takich ktore powinno sie znac)
Moja propozycja:
GHO - serial z panem Joziem i kurczakami ;-)))
Pzdr. Joanna
p.s. to taka mała prywata ;-), ponieważ w zanadrzu mam lepsze propozycje ;-)
TK
2003-10-11 17:38:33 UTC

moja dziesiątka to (kolejność przypadkowa):
1. Grupa Rafała Kmity - Psy 3
2. Dno - Puszek Okruszek
3. KMN - Wymówka
4. HI-FI - Świnka
5. HI-FI - Megaopera
6. Ani Mru-mru - Czerwony Kapturek
7. KMN - Ławeczka
8. Mumio - Kubeczek
9. Potem - Nudzę sie
10. KMN - No i stało się

pozdrawiam

Tomasz
FanZenonka
2003-10-11 18:14:46 UTC
No to teraz powaznie:
1. TEY (wszystko) - tu nie jestem obiektywna ;-)
2. Potem (wszystko) - najprawdziwsza prawda
Pzdr.Joanna
news.tpi.pl
2003-10-11 18:57:44 UTC

Użytkownik "GHO" <***@go2.pl>

[...]
4. Ciach: Kenigen ¦nieżka
Znam w wykonaniu Potem.
(Jesli chodzi o tę Koenigen Sniezke won do lasu co to wo wohnst
du)

pozdrawiam
Grzegorz Górecki
GHO
2003-10-12 08:56:55 UTC
Post by news.tpi.pl
Post by GHO
4. Ciach: Kenigen Śnieżka
Znam w wykonaniu Potem.
Kabaret Potem nigdy nie wykonywał tego skevczu.
Wykonanie które znasz nalezy do kabaretu Ciach.

Po prostu ktoœ wpuœcił w internet blad.
Po internecie krazy plik CIACHOW pod nazwa POTEM.

Swoja droga widzialem kiedys caly moj program jako POTEMOW.
:-)
I Prae obcych plikow podpisanych moim nazwiskiem.

Grzegorz Halama

***@go2.pl
www.halama.pl
krislob
2003-10-11 19:59:56 UTC
U?ytkownik "GHO" <***@go2.pl> napisa? w wiadomo?ci news:bm9eb3$p9a$***@atlantis.news.tpi.pl...

Dodam do tego

Ani mru mru: Chińska restauracja.

KMN: Wymówka
KMN: Dentysta
KMN: Wywiad z politykiem
KMN: Policjant

TEY: Z tyłu sklepu...

POTEM: Pierwsza miłość.

HiFi: Grypa

Mumio: Senior Euhenio
Mumio: Jesień

Łowcy.B - Autobus (z klasyki najmłodszej)

zdr
krs
Karol KSM
2003-10-11 21:29:34 UTC
Moja klasyka współczesna, kolejność nie zobowiazujaca, aczkolwiek...:

1. Ciach - Zagrasz Konia ( Gawronski - jako rezyser),
2. POTEM - Krolowa Sniegu
2. Grupa Rafala Kmity (POP SHOW wejscie Dobry wieczor, dobry wieczor + czym
dostala malzonka)
3. Formacja chatelet - struganie
4 Krzysztof Piasecki & ... no wlasnie kto?? - Boryna
5. Kabaret Moralnego Niepokoju - piosenka o hydrauliku
6. Szum - przytul mnie
7. Mumio - Senior Euhenio
8. Ani mru mru - supermarket
9. Marcin Daniec - Golota
10. Halama - ja wiedzialem ze tak bedzie

Poozdroofka Karol KSM
krislob
2003-10-11 21:50:13 UTC
Post by Karol KSM
4 Krzysztof Piasecki & ... no wlasnie kto?? - Boryna
Zygmunt.

zdr
krs
d***@op.pl
2003-10-11 22:52:46 UTC
Hi Fi
Doktor
rapowana piosenka "no co ty robisz">

KMN:
piosenka o weselu
wymówka-samochód chłodnia!!
monolog
biblioteka

Ani mru mru:
chińczyk
brzuchowówca

Potem:
auyobus czerwony
i jeszcze kilka.

pozdro
doberr
krislob
2003-10-12 08:52:09 UTC
Post by d***@op.pl
wymówka-samochód chłodnia!!
czuje ze to bedzie wysoko, prawei kazdy to wymienia :-)
Post by d***@op.pl
biblioteka
Zapomniaalem! Oczywiscie ze tak!

zddr
krs
Herman Smets
krs
Marcin Konpanowski
2003-10-12 11:25:46 UTC
On Sat, 11 Oct 2003 21:59:56 +0200, "krislob"
Post by krislob
Łowcy.B - Autobus (z klasyki najmłodszej)
etam...

"ide sobie ulica
z moja dziewczyna.... TRALALA!"
:)
--
Marcin Konpanowski
O Rh+ Kell-
przy odpowiadaniu usun '_news' z mojego adresu
krislob
2003-10-12 11:34:30 UTC
Post by Marcin Konpanowski
"ide sobie ulica
z moja dziewczyna.... TRALALA!"
to z piosenek... popieram

zdr
krs
Zenon Grodzki
2003-10-12 09:26:23 UTC
Post by GHO
Ustalmy liste 100 najlepszych skeczy (albo takich ktore powinno sie znac)
KMN - skecz Pod Grunwaldem (Bździochy) i piosenki, a zwłaszcza ta
o weselu.

Mumio - Senior Eugenio, Jesień

HiFi - Świnka

GHO - Bakteria

Potem - Królewna Śnieżka (,,ten arszenik jest zatruty''), Nudzę się.

Zenon Grodzki
tombak
2003-10-12 14:42:38 UTC
Post by GHO
Czy dacie sie zaprosic tym razem do zabawy otwartej i lagodnie
intelektualnej.
łagodnie to tak
Post by GHO
Ciekaw jestem czy grupowicze sa w stanie okreslic klasyke kabaretu, ale w
obrebie pojedynczych skeczy?
Jak na poważnie, to:
- o seksssapilu piosenka Bodo
- "bridż" - wiadomo
- "sęk" - jw
- "węzykiem" - jw
- butelki przed Dziewońskim
- "Bażant i kura" - Salon N
- "nóżki kaczuszki" -Piwnica
- "Mamuśka", "bombki" Tey'a
- "Pinokio", "nudzę się" - Potem
- "Kleofas" GHO
- " Niech żyje sztuka!" - Kmita
- "S.Eugenio", "Mariusz" - Mumio

Pozdr. t
krislob
2003-10-12 15:02:54 UTC
Post by tombak
"bombki" Tey'a
Pelagia.

zdr
krs
Robo
2003-10-12 15:18:59 UTC
Post by krislob
Post by tombak
"bombki" Tey'a
Pelagia.
łatwo skojarzyć

- Tato, co sadzisz o zalewie pornografii?
- To dobrze, ze jest taka konkurencja, to podnosi jakosc pornografii...
Robo
2003-10-12 15:17:12 UTC
Post by GHO
Ustalmy liste 100 najlepszych skeczy (albo takich ktore powinno sie znac)
Siur! Dla mnie te nalepsze to:

1.AMM - Czerwony Kapturek;
2.AMM - Chińska restauracja (zwłaszcza odkąd Rabbaj wreszcie
naprawił bład logiczny i wyjawia że przyszedł do restauracji bo tu miał
najbliżej - męczyło mnie wcześniej po co przylazł jak nie lubi
chińszczyzny...:) );
3. KMN - Gangsterzy z dziwnymi pseudonimami;
4. DNO - Piosenka zespołu kościelnego "Gitary Jerychońskie";
5. POTEM - Jak zdobywano Troję;
6. TEY - SRU!!!;
7. MUMIO - Dziwne zwyczaje zapomnianego plemienia;
8. SZUM - Katechetka na zastępstwie;
9. HI-FI - Początek programu, czyli o tym jak Kamol pewnego razu myślał (!);
10. HRABI - Piosenka o podatkach.

No i kto da więcej? :)

krislob
2003-10-12 17:51:17 UTC
Post by Robo
No i kto da więcej? :)
Ja.

Dorzuce jeszcze dla mnie absolutnie genialną rozmowę Panów z KMN z których
każdy ma jakąś odzywkę którą przetyka wypowiedź, np. "Nie?" aż w końcu
ostatni ma "K*rwa" i wtedy wszyscy zawstydzeni wychodzą :-))) Jakiś tytuł to
ma ?

zdr
krs
GG
2003-10-12 18:49:09 UTC
Witam!

Użytkownik "krislob"
Post by Robo
No i kto da więcej? :)
Ja.
Dorzuce jeszcze dla mnie absolutnie genialn± rozmowę Panów z KMN
[...]

Zaczyna sie od:

Czesc, sluchaj
Potem jest: proszeCiebie, prawda, nie i finalowa k***
Poza tym wystepuje tam damski glos (bo ja tylko empetrujke...)

pozdrawiam, Grzegorz Górecki
d***@op.pl
2003-10-12 23:32:17 UTC
Post by krislob
Post by Robo
[...]
No jasne!!!!!!!! powiedzmy czesc, k@#$%! to jest bardzo dobry numer,
zapomniałem o nim, ale to zna tylko ten, co był na wystepie, bo w tv tego nie
widzialem...
GHO
2003-10-13 00:25:03 UTC
Jakis tytuł roboczy chociarz

Grzegorz Halama

***@go2.pl
www.halama.pl
Tomek Sobieraj
2003-10-13 06:57:20 UTC
Post by GHO
Jakis tytuł roboczy chociarz
"czesc kurwa", tak chyba to nazywaja...

pozdrawiam. n.u :)
Robo
2003-10-13 20:06:37 UTC
Post by Tomek Sobieraj
"czesc kurwa", tak chyba to nazywaja...
pozdrawiam. n.u :)
W Mp3 nazywal sie "Czesc, sluchaj"

Ale to detale

krislob
2003-10-13 15:14:04 UTC
Post by d***@op.pl
zapomniałem o nim, ale to zna tylko ten, co był na wystepie
Bylem - znam. Uwazam ze jednym z wnioskow wyplywajacych z listy kanonu
skeczu polskich powinno byc to zeby skecze ogladac na zywo, nie w tv.

zdr
krs
FanZenonka
2003-10-13 02:00:31 UTC
OK, bawmy sie dalej ;-)

1."Awas" - Pszoniak i Fronczewski
2."sęk" - Dudek
3."wywiad z wodowskazem" - Salon Niezaleznych
4."chinska restauracja" - AMM
5."ostry dyżur" - Bohdan Smoleń
6."na ulicy Mieszka" - Gajos i Jaroszyński
7. "telefoniczne rozmowy Górskiego - mama i Badyl" - KMN
8."świnka" - HI Fi

Tyle. Moze potem cos jeszcze dorzuce ;)
Pzdr. Joanna
krislob
2003-10-13 15:14:53 UTC
Post by FanZenonka
7. "telefoniczne rozmowy Górskiego - mama i Badyl" - KMN
Czyli w zasadzie monologi.

zdr
krs
Andrzej Malkowski
2003-10-13 09:00:12 UTC
1. POTEM - "Wiosenna pieśń radości"
2. POTEM - "Autobus czerwony"
3. POTEM - "Bajki" ;P
4. KMN - "Półkownik Stukółka"
5. KMN - "Janosik"
6. KMN - "Ballada Tragiczna"
7. KMN - ballada o hydrauliku co nie pił w poniedziałek "W Warszawie na
Brackiej 56..."
8. Ani mru mru - "Supermarket"
9. Ani mru mru - "Tofik"
10. Ani mru mru - "Czerwony Kapturek"
11. Ani mru mru - "Chińska restauracja"
12. DNO - "Dyskoteka"
13. DNO - "Formala"
14. Szum - "Robolowa"
15. Szum - "Egzamin"
16. Szum - "Katechetka"
17. Po Żarcie - parodia Bajora "Zimno mi"
18. Grupa Rafał Kmity - POP SHOW - cały!
19. Piwnica Pod Baranami - "Partia ci wszystko wybaczy"
20. Dudek - "Sęk"

Uff. Na razie tyle.
--
Andrzej

Bog stworzyl czlowieka, poniewaz rozczarowal sie malpa.
... z dalszych eksperymentow zrezygnowal."
Mark Twain
CEZAR
2003-10-13 09:49:30 UTC
Ja bardzo nie obiektywnie przy okazji zawężając swoją listę do pozycji,
których nikt inny nie podał:
1. Długi - skecz o przekazywaniu nagród na szczytne cele
2. Strzały - piosenka Ruch sceniczny
3. KMN - parodia Młynarskiego
4. Fraszka- Jopik nie ważny?
5. Kaczka Pchnięta - bawoły
6. Kaczka Pchnięta - lekcja
7. Widelec - plakat Banderasa
8. Jachim - Ufoki
9. Limo - oddział tajnych komandosów
10. AMM - Dwaj muszkieterowie

pozdro

CEZAR
krislob
2003-10-13 15:16:51 UTC
Post by CEZAR
3. KMN - parodia Młynarskiego
Masz za swoje, trzeba było trzy mać sie :-)

zdr
krs
Grzegorz Porowski
2003-10-14 07:02:40 UTC
Post by CEZAR
Ja bardzo nie obiektywnie przy okazji zawężając swoją listę do pozycji,
1. Długi - skecz o przekazywaniu nagród na szczytne cele
To raczej było Konia Polskiego
Dłudzy - zestaw upodabniający

tygrysek
CEZAR
2003-10-14 09:46:08 UTC
Użytkownik "Grzegorz Porowski" <
Post by Grzegorz Porowski
Post by CEZAR
1. Długi - skecz o przekazywaniu nagród na szczytne cele
To raczej było Konia Polskiego
być może mają cos podobnego, ale będę się upierał, że widziałem to w
wykonaniu Długów

pozdro

CEZAR
Grzegorz Porowski
2003-10-14 10:29:10 UTC
Post by Grzegorz Porowski
Post by CEZAR
1. Długi - skecz o przekazywaniu nagród na szczytne cele
To raczej było Konia Polskiego
być może mają cos podobnego, ale będę się upierał, że widziałem to w
wykonaniu Długów
Może myślimy o innym skeczu.
Oddawanie lataki dla budowniczych metra itd. było u Konia.
A nie u Dłógów, tylko Długich
tygrysek.
krislob
2003-10-14 11:44:40 UTC
Post by Grzegorz Porowski
A nie u Dłógów, tylko Długich
Ja tam skeczu nie kojarze, ale odnosnie nazwy to chyba kabaret Dlugi -
Dlugiego, a nie Dlugow, Dlugich.

zdr
krs
Grzegorz Porowski
2003-10-14 11:47:18 UTC
Post by krislob
Post by Grzegorz Porowski
A nie u Dłógów, tylko Długich
Ja tam skeczu nie kojarze, ale odnosnie nazwy to chyba kabaret Dlugi -
Dlugiego, a nie Dlugow, Dlugich.
Tu raczej chodziło o osoby z kabaretu, czyli tak samo jak "POTEM-ów"
to i Długi-ch
tygrysek
krislob

krs
Piotr Skucha
2003-10-14 12:07:23 UTC
Post by Grzegorz Porowski
Post by CEZAR
Post by Grzegorz Porowski
Post by CEZAR
[...]
Obaj macie rację:
Autorem "oddawania nagród" jest Leszek Malinowski.
Skecz został wykonany wspólnie przez kabaret "Koń Polski"
i kabaret "Długi" w programie "Dekada Długów" w marcu 1989,
w katowickim Spodku. Wtedy jeszcze kabaret "Koń Polski"
nie był szerzej znany i dlatego to wykonanie było - również
zdaniem "Konia Polskiego" - najbardziej udane.
Można je obejrzeć na płycie DVD "Kabaret Długi z palmą w tle"
Jest dodane jako bonus w dziale "prehistoria"
Post by Grzegorz Porowski
A nie u Długów, tylko Długich
Też obaj macie rację :-)
Nazwa jest w liczbie podwójnej...

P.SQH
www.kabaretdlugi.pl (za 10 dni pełna aktualizacja)
Grzegorz Porowski
2003-10-14 12:04:15 UTC
Post by Grzegorz Porowski
A nie u Długów, tylko Długich
Też obaj macie rację :-)
Nazwa jest w liczbie podwójnej...
lubię mieć racje :-)
pozdrawiam
tygrysek
krislob
2003-10-14 12:40:00 UTC
Post by Grzegorz Porowski
Post by Piotr Skucha
Też obaj macie rację :-)
lubię mieć racje :-)
Nawet jak wspolna z kims ? :-))))

zdr
krs
Grzegorz Porowski
2003-10-14 12:49:43 UTC
Post by krislob
Post by Grzegorz Porowski
lubię mieć racje :-)
Nawet jak wspolna z kims ? :-))))
Toż to jeszcze lepiej. Im więcej osób ma z nami racje tym lepiej.
Nie grozi konflikt, czy kłótnia by się wzajemnie przekonywać do swojej
racji.
tygrysek
krislob
2003-10-14 14:21:34 UTC
Post by Grzegorz Porowski
Post by krislob
Post by Grzegorz Porowski
[...]
No... w sumie tak. Ale to tak nudno troche jak wszyscy maja racje ;-) Poza
tym, zawsze sie znajdzie taki co nie ma racji.

zdr
krs
krislob
2003-10-13 15:16:08 UTC
Post by Andrzej Malkowski
17. Po Żarcie - parodia Bajora "Zimno mi"
A! Po Żarcie - Tłumaczenie. Dobre, krótkie, taki must-know tego kabaretu.
I jeszcze dorzuce osobiste Mariusz Mix Kolanko Stuhra, bo warto by znalazl
sie w zestawieniu.

zdr
krs
Andrzej Malkowski
2003-10-13 10:12:52 UTC
Jeszcze jedno. Ale nie jestem pewien wykonawcy (na pewno ktoś z ZZK) a
tytułu nie pamiętam.
E.K (chyba) - "Ballada o wędrowcu (...)" - jakim nie pamiętam.
Zaczynało się tak:
"Zrezygnowany i bez zapału, znużony szarością dnia codziennego..." dalej
myli mi się. Ale piosenka warta najwyższych nagród!

Mark Twain
Grzegorz Porowski
2003-10-14 07:01:46 UTC
Post by Andrzej Malkowski
[...]
I dostała na Festiwalu piosenki studenckiej
tygrysek
tom czesuaf
2003-10-14 08:16:29 UTC
Popolemizujemy sobie:)

Dla mnie skecz (piosenka) jest klasyką, kiedy przede wszystkim zawiera jakieś
grepsy, które pozostają w pamięci na dłużej, a nie gdy widz po obejrzeniu
mówi "fajnie, fajnie", ale nic nie pamięta. Dlatego na pewno klasyką nie są dla
mnie żadne propozycje Ani Mru Mru (są dobrym kabaretem, ale spore braki
tekstowe nadrabiają genialną grą aktorską). Pomyłką też jest zamieszczenie
monologu KMN (śmieszny owszem, ale za bardzo przypomina Mamuśkę Teya). Co może
chciałbym aby było klasyką (choć często pewnie się nie stanie)

1. Potem - piosenka o wiośnie
2. Potem - Samobójcy na moście
3. Potem - Nie zaświeci dla niej słońce
4. Ciach - Z koniem i reżyserem
5. Tey - Mamuśka
6. Dudek - "Węzykiem, wężykiem" (Kobuszewski and Gołas)
7. Limo - skecz o Adamie i Ewie (Kto to jeszcze pamięta?)
8. Fraszka - Marek,Czarek, Darek (Kto to zna)
9. Miłe Twarze - "O czym marzysz? - Mażę O"
10. E.K. - Czarek i Boguś

Pozdrawiam

Tom Czesuaf
CEZAR
2003-10-14 09:44:45 UTC
Użytkownik "tom czesuaf" <
Post by tom czesuaf
Popolemizujemy sobie:)
pozostaje bezradny wobec tak bezpośredniej prośby
Post by tom czesuaf
Dla mnie skecz (piosenka) jest klasyką, kiedy przede wszystkim zawiera jakieś
grepsy, które pozostają w pamięci na dłużej, a nie gdy widz po obejrzeniu
mówi "fajnie, fajnie", ale nic nie pamięta.
Dokładnie,
(ale sobie popolemizowałem)
Post by tom czesuaf
Dlatego na pewno klasyką nie są dla
mnie żadne propozycje Ani Mru Mru (są dobrym kabaretem, ale spore braki
tekstowe nadrabiają genialną grą aktorską).
ja znam całkiem duzą grupę osób, które wręcz nadużywają stwierdzeń
"nasz klient, naś pannnn"
"ale umowa?!"

to już są grypsy
Post by tom czesuaf
10. E.K. - Czarek i Boguś
a tu trozkę sobie przeczysz, bo z tego skeczu nie wynosi się tekstów. Ten
skecz jest oparty na grepsach z filmów (i reklam)

pozdro

CEZAR
krislob
2003-10-14 11:58:42 UTC
Post by CEZAR
"nasz klient, naś pannnn"
"ale umowa?!"
to już są grypsy
I jeszcze "Tak. Tak. Tak. Tak. Tak. Nie ma!"

Zgadzam sie, sam tez znam pare takich osob, ale w mojej upierdliwej
mozgownicy rodzi sie pytanie czy mozna mianowac skecz klasycznym jesli
najbardziej klasyczne z niego sa poszczegolne teksty czy raczej powinno sie
szukac skeczy po calosci klasycznych ? Nie wiem.

zdr,
krs
CEZAR
2003-10-14 12:18:56 UTC
Użytkownik "krislob"
(..) ale w mojej upierdliwej
Post by krislob
mozgownicy rodzi sie pytanie czy mozna mianowac skecz klasycznym jesli
najbardziej klasyczne z niego sa poszczegolne teksty czy raczej powinno sie
szukac skeczy po calosci klasycznych ? Nie wiem.
;-)) coś czuję, że znaczenie listy będzie malało proporcjonalnie wraz z
długoscią tego wątku ;-)))

ale chyba nalezałoby się zastanowic co oznacza klasyczny. (co n. oznacza
klasyczne wzornictwo mebli)
Bo klasyczny styl w domyśle wyklucza nowatorstwo. Choć oczywiście kazde
nowatorstwo może stać się kiedyś klasyką - jak Beatlesi???

ale tez mozemy popatrzeć w następującyc sposób - > klasyczny skecz dla
kabaretu wspólczesnego (w całej masie) - czyli najbardziej charakterystyczny
dla współczesnych kabaretów. A wtedy na pewno nie 'chińczyk', na pewno nie
Grupa Mozarta, ... chyab z pól dotychczasowej listy można wyrzucić ;-)

pozdrawiam

CEZAR
krislob
2003-10-14 12:47:33 UTC
Post by CEZAR
;-)) coś czuję, że znaczenie listy będzie malało proporcjonalnie wraz z
długoscią tego wątku ;-)))
A ja inaczej. Czuje ze dzieki pomyslowi stworzenia tej listy odbedzie sie
wiele konstruktywnych dyskusji nie tylko o klasyce, ale i o kabarecie jako
takim.
Post by CEZAR
ale chyba nalezałoby się zastanowic co oznacza klasyczny. (co n. oznacza
klasyczne wzornictwo mebli)
W/g mnie ta lista bardziej niz lista skeczy klasycznych powinna byc lista
skeczy "ktore trzeba znac". To pozwoli ominac definiowanie klasyki,
przerzucajac temat dyskusji na subiektywnosc "trzeba". ;-)
Post by CEZAR
Bo klasyczny styl w domyśle wyklucza nowatorstwo. Choć oczywiście kazde
nowatorstwo może stać się kiedyś klasyką - jak Beatlesi???
Pewnie ze moze. To kwestia czasu.
Post by CEZAR
dla współczesnych kabaretów. A wtedy na pewno nie 'chińczyk', na pewno nie
Grupa Mozarta, ... chyab z pól dotychczasowej listy można wyrzucić ;-)
Dobrze, wiec ja juz na stale odrzucam slowo "klasyka" i przerzucam sie na
"dziela kabaretowe ktore trzeba znac". Uwazam ze MoCartę trzeba.

zdr
krs
CEZAR
2003-10-14 13:12:29 UTC
Użytkownik "krislob"
Post by krislob
Dobrze, wiec ja juz na stale odrzucam slowo "klasyka" i przerzucam sie na
"dziela kabaretowe ktore trzeba znac". Uwazam ze MoCartę trzeba.
buee
i po polemice

pzdr

C.
krislob
2003-10-14 14:38:08 UTC
Post by CEZAR
buee
i po polemice
Ale rozwiazanie jest.

zdr,
krs.
helenka
2003-10-14 18:13:02 UTC
Post by krislob
Post by CEZAR
[...]
A ja myślę, że właśnie o to chodzi! Bo to znaczy, że sztuka trafiła pod
strzechy i "działa"! ;-)
Przykład: nie każdy zna "Pana Tadeusza" Mickiewicza w całości, /którego
oczywiście zaliczamy do klasyki/, ale dla przeciętnego Polaka jest on klasyką
właśnie przez znaną powszechnie inwokację: "Litwo! Ojczyzno moja..." Nie wiem
czy cię to przekona i czy moja kobieca logika znów nie pociągnęła mnie na
manowce, ale przecież największą wartością jakiejkolwiek twórczości jest jej
popularyzacja ("podstrzechotrafianie") ;-) ...czy nie tak tworzy się klasyka?!
Może warto by było zrobić odrębny ranking, tekstów kabaretowych które trafiły
do języka potocznego! Dużo by tego było od Teya do Amm (też już klasyków)! A
ostatnio moi znajomi często używają nawet charakterystycznego "Przepraszam" z
Autobusu Łowców. B!
krislob
2003-10-14 20:16:58 UTC
Post by helenka
A ja myślę, że właśnie o to chodzi! Bo to znaczy, że sztuka trafiła pod
strzechy i "działa"! ;-)
A mnie sie wydaje ze nie o to. Porownajmy, przykladowo rzecz cala do branzy
moto. Bywaja samochody ktorych jeden element budzi poruszenie, zdziwienie,
zachwyt, wyznacza trendy. Ale reszta jest kompletnie do dupy. A bywaja takie
ktore w calosci sie podobaja, i sa znane jako takie, a nie np. jako
"samochod w ktorym nie widac klamek" ;-))) Moze tez mi nie wyszlo
porownanie, ale chodzi mi o to ze klasyką powinno sie mianowac dziela
klasyczne po calosci, a nie fragmentarycznie.
Post by helenka
[...]
Co ? "Kobieca logika" ? No.... Patrz. Czegos sie naucze ;-)))))) <----- to
mowila meska swinia.
A powazniej. Niestety spoleczenstwo analfabetyzuje sie, wiec smiem twierdzic
ze jest od groma osob ktore nawet inwokacji nie znaja.
Odnosnie skeczy/skeczow/piosenek/piosenkow... Nie o to chodzi zeby fragment
znac i uzywac. Nawet nie o to zeby znac caly tekst na pamiec, chociaz czasem
to przychodzi samo. Ale o to zeby kojarzyc caly utwor, i w calosci uznawac
go za klasyczny.
Z innej beczki. Z samej tylko Seksmisji jest kilkanascie cytatow, ktore sa
powszechnie uzywane. Z filmow Barei + innych polskich produkcji "tamtych
czasow" jest ze 20x wiecej. "Nas ? Bohaterow ? Pradem ?" to zwrot klasyczny,
ale co on mowi komus kto nie widzial Seksmisji ? Dla mnie to nie te dialogi
sa klasyczne, chociaz oczywiscie wszystkie znam i uzywam, ale sam film.
Dialogi dopelniaja jakosci tego obrazu.
Post by helenka
A ostatnio moi znajomi często używają nawet charakterystycznego
"Przepraszam" z
Post by helenka
Autobusu Łowców. B!
Moi tez! To taki dyzurny zwrot na wykaraskanie sie z glupiej sytuacji przez
element zabawny. Niestety, na nie znajacych Lowcow B. (a tych niestety sporo
jeszcze sie kreci po ulicach) to nie dziala.

zdr
krs
helenka
2003-10-15 16:11:19 UTC
Ale mi pojechałeś z tymi samochodami! Specjalnie! Kobiecie! Prądem! ;-)
Diabeł tkwi w szczegółach! Może mam błędne mniemanie, że używanie tekstów
kabaretowych świadczy o znajomości samego skeczu i jego kontekstu. I staje się
na tyle charakterystyczne, że wchodzi do języka potocznego nie tracąc kontaktu
z utworu z którego się wywodzi! Nie wyobrażam sobie, ze ktoś mówi "Naś kliont
Naś pann" bo zasłyszał go od kogoś na ulicy. I nie przychodzą mi teraz do
głowy grypsy które zaczęły żyć swoim życiem?! Na tym właśnie polega cała
zabawa, że mówisz do kogoś "To znaczy wiesz... Irena" i ta osoba łapie o co
chodzi bo widziała ten skecz KMNu. To prawda, że bez kontekstu rzadko są
śmieszne.
Tak samo z filmami. I tu się nie zgodzę, że dialog dopełnia tylko obraz. Wg.
mnie dialog i obraz to równorzędne składniki. Filmy Barei i wczesnego
Machulskiego nie byłyby tak kultowe gdyby nie świetne dialogi. Właśnie dzięki
nim zaistniały w narodowej świadomości! I tworzą tą kultową całość! Fakt, że
samo używanie tekstów nie świadczy o kultowości, ale wg. mnie jezeli używasz
to znasz całość. Ale może nie potrafię spojrzeć obiektywnie tylko patrzę przez
siebie, bo ja tak mam?!
Pozdrawiam
Helenka
krislob
2003-10-15 17:05:14 UTC
Post by helenka
Ale mi pojechałeś z tymi samochodami! Specjalnie! Kobiecie! Prądem! ;-)
No fakt, Hela, no fakt. Swinia ze mnie.
Post by helenka
Diabeł tkwi w szczegółach! Może mam błędne mniemanie, że używanie tekstów
kabaretowych świadczy o znajomości samego skeczu i jego kontekstu.
Troche bledne. Niestety wiele cycatów, mimo ze nawet bardzo kultowych,
niekoniecznie ludzie wiaza z konkretnymi skeczami, czesciej z artystami. A
znajomosc cytatu nie swiadczy o znajomosci skeczu. Tekst sie jeszcze
pamieta, ale reszty sie zapomnialo. Swiadcza o tym czeste spory o to "czyj
to skecz" ;-)
Post by helenka
Filmy Barei i wczesnego Machulskiego nie byłyby tak kultowe gdyby nie
świetne dialogi.
Dialogi nie bylyby tak kultowe gdyby nie swietne filmy.
Post by helenka
Ale może nie potrafię spojrzeć obiektywnie tylko patrzę przez siebie, bo
ja tak mam?!
No.

zdr
krs
helenka
2003-10-15 17:14:11 UTC
Post by krislob
Post by helenka
Ale mi pojechałeś z tymi samochodami! Specjalnie! Kobiecie! Prądem! ;-)
No fakt, Hela, no fakt. Swinia ze mnie.
No! ;-)
Post by krislob
Post by helenka
Filmy Barei i wczesnego Machulskiego nie byłyby tak kultowe gdyby nie
świetne dialogi.
Dialogi nie bylyby tak kultowe gdyby nie swietne filmy.
Ale...! Ale...! I za przeproszeniem vice versa!
Helenka Chyba Nieobiektywna
Marcin Konpanowski
2003-10-15 09:26:57 UTC
Post by CEZAR
ja znam całkiem duzą grupę osób, które wręcz nadużywają stwierdzeń
"nasz klient, naś pannnn"
"ale umowa?!"
to już są grypsy
"ja wiedzialem ze tak bedzie, acha, acha..."
Robo
2003-10-16 03:27:25 UTC
Post by Marcin Konpanowski
Post by CEZAR
to już są grypsy
"ja wiedzialem ze tak bedzie, acha, acha..."
A ja nie wiedzialem ze na tej grupie ludzie tez grypsuja :)

Marys
2003-10-14 09:42:05 UTC
Post by tom czesuaf
Dla mnie skecz (piosenka) jest klasyką, kiedy przede wszystkim zawiera jakieś
grepsy, które pozostają w pamięci na dłużej, a nie gdy widz po obejrzeniu
mówi "fajnie, fajnie", ale nic nie pamięta.
z ta definicja "klasyki" z grubsz sie zgadzam, natomiast nie uwazam, zeby Ani
mru mru nie mialo skeczu wartego tego okreslenia. np. wyrazenie "Umowa,
umowa?!" z Porodowki 'przesladowalo' mnie przez dluzszy czas i nie sadze zeby
to byl odosobniony przypadek. Tak samo Czerwony Kapturek - to skecz nie do
zapomnienia. co do 2-go zarzutu (slabe teksty) tez wyrazam sprzeciw - owszem,
jak kazdy kabaret AMM ma lepsze i gorsze teksty ale sa one zazwyczaj i tak na
wysokim poziomie. Swietna gra aktorska, szczegolnie Michala, sprawia,moim
zdaniem, ze AMM to rewelacyjny a nie 'tylko' bardzo dobry kabaret!

Moje propozycje, procz wyzej wymienionych AMM:

1. Potem - Krolewna Sniezka ("ten arszenik byl zatruty":)))
2. Potem - Autobus czerwony
3. Potem - Piosenka o owczarkach (ale to z powodow osobistych;)
4. Potem - W starym kinie
i wiele, wiele innych skeczy/piosenek Potemow
5. DNO - Tiki tiki tu, tiki tiki tam..
6. Mumio - Kubeczek
7. Mumio - Senior Eugenio
8. Mumio - Eternity..
9. Dudek - "Sęk"
10. GHO - Bakterien
11. Hi-Fi - To nie mozliwe..
12. Hi-Fi - Farelka!!!
13. Grupa MoCarta - sam rodzaj humoru
i pewnie jeszcze pare skeczy by sie znalazlo

chcialabym tez by te skecze staly sie klasyka (albo po prostu zostaly
zapamietane):
NapAd - Biedronka, zwyciezca konkursu o melodyjna nagrode Artura na tegorocznym
Ryjku (kto slyszal,na pewno pare razy zanucil refren:)
Fraszka - Marek, Czarek, Darek, Jarek

Pozdrawiam

Marys
krislob
2003-10-14 12:02:35 UTC
Post by Marys
13. Grupa MoCarta - sam rodzaj humoru
Tak sie spodziewalem, ze z tym bedzie problem.... W/g mnie nie mozna wpisac
na liste klasyki takiego uogolnienia, bo czemu by nie zrobic tego samego z
jakims innym kabaretem ? Postarajmy sie wydobyc z zakamarkow pamieci jakies
konkretne "skecze" MoCartow, i Krosnego, bo uwazam ze tych dwoch nazw
zabraknac nie moze ale pod "ogolnie fajni" nie mozna ich umiescic.

zdr
krs
Grzegorz Porowski
2003-10-14 12:34:03 UTC
Post by krislob
Post by Marys
[...]
Dla mnie klasyczny skecz to coś takiego na co powołuje się w mowie
potocznej. Powoli mówię umowa, umowa i dziwię się, że ktoś tego "nie łapie".
Czy do mojej żony mówię, że dzisiaj ma na głowie zestaw upodabniający i już
wszystko jasne. Problem, że działalność MoCartów i Irka nie przechodzi na
"normalne" życie.
Takimi skeczami super są:
Ireneusz Krosny - Studnia, Mucha, Kogut, Z wizyta u szefa
Grupa MoCarta - Gitarzyści, Nóżki
warto też dodać
Łowców.B - Gilanie
Jachim Presents - Marczak i piosenka Zło
tygrysek
Robo
2003-10-14 23:07:24 UTC
Post by Grzegorz Porowski
[...]
Tutaj trafiles w absolutne sedno...dlatego tez jak moja znajoma mowi
do mnie 'szukam akceptacji, szukam akceptacji' a ja jej na to 'kup sobie
dzwoneczek' to tez nie trzeba tlumaczyc :) Albo gdy zaczynam rozmowe
od "czesc, sluchaj" to od razu odpowiedź - "przestan klac" - i tez wiadomo.
I to jest wlasnie to co odroznia skecz klasyczny od skeczu dobrego albo
nawet bardzo dobrego. To, że zapada.

A propos zestawu, to chodzi Ci o bereciki upodabniajace znajdujace sie
w torbie upodabniajacej sluzace do upodabniania? :)))))

Grzegorz Porowski
2003-10-15 07:08:42 UTC
Post by Robo
A propos zestawu, to chodzi Ci o bereciki upodabniajace znajdujace sie
w torbie upodabniajacej sluzace do upodabniania? :)))))
Dokładnie
:-)
tygrysek

Przy odpisywaniu proszę z adresu e-mail usunąć: "NospaM"
przepraszam za kłopot
Marys
2003-10-14 12:36:29 UTC
Post by krislob
Post by Marys
[...]
ok.
Krosny - odpytka na lekcji, ksiezniczka w wiezy, wlamanie (te skecze pamietam i
jestem w stanie nazwac)
Grupa MoCarta - czterej pancerni, jazda na koniu (chyba przy muszkieterach), 07
zglos sie. Aha, jeszcze swietna gra na skrzypcach jak na gitarze - el mariachi!

pzdr.
Marys
krislob
2003-10-14 14:36:22 UTC
Post by Marys
Krosny - odpytka na lekcji, ksiezniczka w wiezy, wlamanie (te skecze pamietam i
jestem w stanie nazwac)
Dodalbym do tego "W pociagu"

zdr
krs
krislob
2003-10-14 11:49:59 UTC
Post by tom czesuaf
Popolemizujemy sobie:)
Hiperpolemizuj z nami ;-)
Post by tom czesuaf
Dla mnie skecz (piosenka) jest klasyką, kiedy przede wszystkim zawiera jakieś
grepsy, które pozostają w pamięci na dłużej, a nie gdy widz po obejrzeniu
mówi "fajnie, fajnie", ale nic nie pamięta.
Dlatego odnosnie piosenki do klasyki, moim typem jest parodia Mlynarskiego
KMN'u i Hipermarketowy song KMN'u oraz Taki maly taki duzy AMMu.
A wybieram je dlatego bo zapadaja w pamiec, czego jestem dowodem, bo to 3
pierwsze piosenki jakie sobie przypominalem.
Post by tom czesuaf
chciałbym aby było klasyką (choć często pewnie się nie stanie)
Do klasyki zaliczamy skecze ktore "trzeba znac". Moim skromnym i Mamuske i
monologi Gorala trzeba, mimo podobienstwa formy jedno bylo dawniej a drugie
pozniej, wiec mozna sobie fajnie porownac.
Post by tom czesuaf
6. Dudek - "Węzykiem, wężykiem" (Kobuszewski and Gołas)
A "ucz sie Jasiu ?"
Post by tom czesuaf
10. E.K. - Czarek i Boguś
Polemizowałbym :-|

zdr
krs
CEZAR
2003-10-14 12:05:31 UTC
Post by krislob
Post by tom czesuaf
6. Dudek - "Węzykiem, wężykiem" (Kobuszewski and Gołas)
A "ucz sie Jasiu ?"
a to to samo ;-)

pzdr
C.
krislob
2003-10-14 12:54:04 UTC
Post by CEZAR
Post by krislob
Post by tom czesuaf
6. Dudek - "Węzykiem, wężykiem" (Kobuszewski and Gołas)
A "ucz sie Jasiu ?"
a to to samo ;-)
Wiem, cchcialem podac wlasciwszy tytul, ale wslasciwie po co :-)

zdr
gluptas krs :-)
helenka
2003-10-14 18:25:55 UTC
Post by tom czesuaf
[...]
Ja a propos monologów pana Górskiego, bo mi od razu przyszło do głowy, że to
był zamierzony efekt z tym podobieństwem do Mamuśki "Tey'a" - wiesz, takie
puszczenie oka w stronę publiczności, kto zna Teya od razu będzie wiedział o
co chodzi. I oczywiście w tym podobieństwie też taki "tribut to", szacuneczek
dla starszych kolegów! Mamuśka Teya zresztą była skeczem komentującym ówczesny
świat. Nasze realia zmieniły się diametralnie i dla mnie to fantastyczny
pomysł że Górski komentuje naszą rzeczywistość w podobnej formie.
Szacuneczek! :*
A Ani mru mru, to bezdyskusyjnie klasyka. Kocham ich i patrzę bezkrytycznie!
Pozdrawiam
Helka
krislob
2003-10-14 20:22:28 UTC
Post by helenka
Ja a propos monologów pana Górskiego, bo mi od razu przyszło do głowy
Helu, nic dodac nic ujac. Zgadzam sie z Toba.

zdr
krs
helenka
2003-10-14 18:41:57 UTC
Fantastyczny pomysł, ciekawa tylko jestem, czy ktoś policzy te głosy! Jakby
co, to chetnie pomogę! ;-)
Oto moje typy:

1. AMM-Tofik,Supermarket,Chińska Knajpa, Francuska Piosenka,
2. KMN- Ballada tragiczna, Młynarski, Wesele, Samochód Chłodnia, Ławeczka,
Biblioteka i Badyl oczywiście
3. Jachim - Złooo..., Marczak, Pamiętnik Obroncy, Rączka nóżka główka (wł,
Strzały z Aurory)
4. GHO - Wołeczek, Pan Józek, Ja wiedziałem, że tak będzie, Arnold,
5. Dno- miasteczko South Park, dyskoteka
6. Hi Fi - Nairobianka, Grypa(Świnka niee..)
7. Potem-Czerwony Kapturek, Jak zdobywano Troję, Nudzę się, Piosenka o
Królowej Śniegu
8. Formacja Chatelet - Ławka Trenerska (z Jachimkiem)
9. Mumio-Kubeczek, Krowa muczi, Mariusz, Jesień, Profesor Sasaski, Sikurka
10. Lowcz. B ide sobie ulica, sniadanko,

O kutwa, ale to trudne, moglabym tak pisac i pisac!
Pozdrawiam
Helenka
GHO
2003-10-15 01:34:42 UTC
Post by helenka
Fantastyczny pomysł, ciekawa tylko jestem, czy ktoś policzy te głosy! Jakby
co, to chetnie pomogę! ;-)
Dziękuje.

Na razie wciągam na list e wszystko co podadza ludzie.
Już jest pewne ze to bedzie raczej tysiac a nie sto skeczy ktore trzeba
znac/.
Mysle ze najpierw warto aby ludzie napisali wszystko co im przyjdzie do
glowy, a potem bedziemy myslec nad segregacja.
Dzieki temu powstaje lista skevczy ktore po prostu warte sa uwagi.
Sam sie z pewnymi nie zgadzam, ale na razie wpisuje.

Fajnie jakby tez ludzie brali pod uwage przelomowosc skeczy a nie tylko
popularnosc (pojawianie sie wTV).
Ale narzie nie ograniczajmy sie.
Piszmy jak najwiecej.
Potem bedziemy myslec co dalej.
Dzeki za Wołeczka.
Zapomnialem o nim, a faktycznie do dzisiaj ludzie o niego pytaja.

Fajnie byloby na FTEPIE umieszcxzac ta liste w postaci Divx.
Wtedy mialo by to jeszcze charakter edukacyjny.
Np ktos mlody zaczyna sie interesowac kabaretem.
Wtedy jak ktos powie ze nie zna to sie go dumnie odesle do katalogu klasyki.
:-)

Ech sam bym sciagnal pare rzeczy.
Swoje juz moge spreparowac :-)))

Jesli natomiast masz ochote policzyc ile razy ktos sie pojawil to bedzie to
tez cenne bo bedzie to rodzaj rankingu.
Tyle ze mysle ze jak juz ktos podal to nie zawsze ktos podaje drugi raz,
chyba ze sie myle.
Na razie spisuje wszystko.

Grzegorz Halama

***@go2.pl
www.halama.pl
krislob
2003-10-15 15:26:37 UTC
Post by GHO
Np ktos mlody zaczyna sie interesowac kabaretem.
Wtedy jak ktos powie ze nie zna to sie go dumnie odesle do katalogu klasyki.
:-)
No, i beda przegladac tak chetnie jak czytaja FAQ :-)

zdr
krs
helenka
2003-10-15 16:33:20 UTC
Post by GHO
[...]
A mi się marzą kabaretowe programy na płytach dvd, albo kasetach VHS do
nabycia np. w supermarketach. Dla mas! Wydaje mi się, że popyt na to byłby
naprawdę spory. Ciekawe jak się sprzedają te płyty CD nagrane przez Wyższą
Szkołę Promocji?! Ale to audio i rozprowadzane tylko chyba w internecie?!
Natomiast CD Teya nieźle sobie radziło w rankingach sprzedaży! Pomyśl, że
można dostać antologię współczesnego humoru. Np. "the best of Kabaret Potem"?!
Ja kupuję od razu 10! Na prezenty dla znajomych! Ku pamięci dla potomnych! ;-)
Czy to jest naprawdę taka offowa działalność, że brak na rynku tego typu
wydawnictw. Dudka i Kabaret Starszych Panów też chętnie bym widziała na
półkach sklepowych. Przecież to skarby narodowe! ;-) Ale to pomysł na całkiem
nowy temat. ;-)

Chętnie policzę głosy, bo sama jestem ciekawa kto the winner jest! :-)

Pozdrawiam
Helenka
krislob
2003-10-15 17:08:29 UTC
Post by helenka
A mi się marzą kabaretowe programy na płytach dvd, albo kasetach VHS do
nabycia np. w supermarketach. Dla mas! Wydaje mi się, że popyt na to byłby
naprawdę spory.
Trudno powiedziec. Bylby to zbior samych klasycznych dziel, roznych
artystow. Nie jestem pewien czy ludzie nie woleli by czasem obejrzec
spojnego fragmentami lepszego fragmentami gorszego progrmu jednego artysty.
Post by helenka
Ciekawe jak się sprzedają te płyty CD nagrane przez Wyższą Szkołę
Promocji?!
Zapewne swietnie, w Wyzszej Szkole Promocji....
A jak nie, to WSP stwierdzi ze swietnie.
Post by helenka
[...]
Potemnych ;-)
Post by helenka
[...]
To zaloz.

A widzialnosc na polkach sklepowych miedzy marmoladą a kaszanką nie zawsze
musi dobrze zrobić. Poza tym, z prawami autorskimi byłby zgryz jak nie wiem
co.

zdr
krs
helenka
2003-10-15 17:26:09 UTC
Post by krislob
Trudno powiedziec. Bylby to zbior samych klasycznych dziel, roznych
artystow. Nie jestem pewien czy ludzie nie woleli by czasem obejrzec
spojnego fragmentami lepszego fragmentami gorszego progrmu jednego artysty.
Szczerze mówiąc to myślałam o jednym artyście, bo różnych artystów to nam
funduje telewizja w każdym programie. Wyjątkiem jest KMN i "dopsze"! ;-)
Przecież wiele całych programów kabaretowych rozpłynie się w mroku dziejów, bo
jak czegoś nie pokaże telewizja to w pewnym sensie przepada dla szerszej
publiczności.
Post by krislob
A widzialnosc na polkach sklepowych miedzy marmoladą a kaszanką nie zawsze
musi dobrze zrobić. Poza tym, z prawami autorskimi byłby zgryz jak nie wiem
co.
No może z tym supermarketem to przesadziłam, ale chciałam zaznaczyć, że chodzi
o produkt dla mas! ;-) Powiedzmy w empikach i "dobrych sklepach muzycznych".
Nie znam się na prawie autorskim, ale wydaje mi się, że należą do twórców i
wykonawców. Jeżeli będzie jeden, to prościej to załatwić! :-)
Więc w czym tkwi sęk?! ;-)))

Pozdrawiam
Helenka
krislob
2003-10-16 13:40:55 UTC
Post by helenka
Nie znam się na prawie autorskim, ale wydaje mi się, że należą do twórców i
wykonawców.
Tak, ale wyobraz sobie skladanke 50 artystow, i teraz zalatwiaj z nimi zgode
na wydanie plyty.
Jednemu nie spodoba sie towarzystwo, drugiemu pomysl, wiesz jak to jest...
Post by helenka
Jeżeli będzie jeden, to prościej to załatwić! :-)
Więc w czym tkwi sęk?! ;-)))
Ale....!

zdr
krs
Hubert Krzemieñ
2003-10-14 17:50:19 UTC
Post by GHO
Ciekaw jestem czy grupowicze sa w stanie okreslic klasyke kabaretu, ale w
obrebie pojedynczych skeczy?
Sprobowalem po jednym skeczu roznych kabaretow (inaczej zamiescilbym cale
programy Potemow). Kolejnosc absolutnie przypadkowa
1. Potem - Czerwony kapturek (i kazdy inny dowolnie wybrany skecz/piosenka z
golfista wlacznie)
2. Ciach - konia zagrasz
3. Jurki - balladyna (albo inne z okresu sierocego)
4. Szum - Telenowela (bez watpienia, skecz jest genialny)
5. Kon Polski - glosowanie (tym zdaje sie zdobyli GP Paki)
6. Grupa MoCarta - wiazanka z roznymi interpretacjami jednego tematu
(goral/niemiec/zyd/hiszpan)
7. Formacja Chatelet - skecz o cmokaniu (glupie, nie lubie, ale weszlo do
klasyki niestety)
8. PoZarcie - fuckersi
9. E.K. - zebrzacy niemowa
10. DNO - zwirek i muchomorek
11. Mumio - Senior Eugenio
12. Kuzyni - striptiz
13. KMN - lawka
14. AMM - otwarcie supermarketu
15. Lowcy.b - giligiligili
16. Jachim Presents (d. Strzaly) - Marczak
17. HiFi - grypa
18. Hrabi - podatki
19. GHO - Pan Jozek i stepy Akermanskie

Na razie wystarczy
Pozdrawiam
HK
GHO
2003-10-15 01:37:35 UTC
Podaje liste innych form kabaretowych ot zeby kogos nie pominac:
(skopiowalem hurtem z jakiejs strony)

Alosza Awdiejew,
Hanka Bielicka,
Krzysztof Daukszewicz,
Długi,
Tadeusz Drozda,
Andrzej Grabowski,
Olek Grotowski,
Kaczki z nowej paczki,
Klika,
Koń Polski,
Jerzy Kryszak,
Marian Makula,
Masztalscy,
Andrus
Elita
Fedorowicz
Jahim
Kabaret Starszych Panów
Kaczka Pchnieta Nożem
Loża 44
Made in China - (Rosyjski Idol !) ja dopisuje.
Waldemar Ochnia,
OTTO,
Paka,
Cezary Pazura,
Pirania,
Pod Wyrwigroszem,
Rak,
Rudi Schubert,
Bohdan Smoleń,
Spotkanie z balladš,
Stan Tutaj,
Stanisław Tym,
Jacek Ziobro
Waligórski
Widelec - (Plakat Banderasa)

Grzegorz Halama

***@go2.pl
www.halama.pl
Grzegorz Porowski
2003-10-15 08:58:57 UTC
Post by GHO
(skopiowalem hurtem z jakiejs strony)
Alosza Awdiejew,
Szczupła krowa to nie od razu sarenka
Post by GHO
Hanka Bielicka,
Monologi o Dziuni Pietrusińskiej
Post by GHO
Krzysztof Daukszewicz,
Listy do Pana Hrabiego
Post by GHO
Długi
To juz było podane - Zestaw upodabniający
Post by GHO
Tadeusz Drozda
Romans
Post by GHO
Andrzej Grabowski
Poli się
Post by GHO
Olek Grotowski
Kurcze dużo tego - Bajeczki babci pimpusiowej
Post by GHO
Kaczki z nowej paczki
Piosenka wariata
Post by GHO
Klika
i Metalika :-), niie mogłem sie powstrzymać - Polska Partia Protestująca
Post by GHO
Koń Polski
już było - Głosowanie
Post by GHO
Jerzy Kryszak
Mazowiecki
Post by GHO
Marian Makula
mimo wszystko w klasyce to RAKI, a jak Raki - Motlikiem se jade na szychte
(napewno źle zapisałem :-)
Post by GHO
Masztalscy
Masztalski :-)
Post by GHO
Andrus
Pszczółki
Post by GHO
Elita
Rycerze
Post by GHO
Fedorowicz
Kolega kierownik i reszta (czasokres)
Post by GHO
Jahim
tb - Marczak
Post by GHO
Kabaret Starszych Panów
WSZYSTKO - tu wystarczy cylinder
Post by GHO
Kaczka Pchnieta Nożem
Spóźniony na randkę
Post by GHO
Loża 44
"Choinka sie pali, no i szafa też"
Post by GHO
Made in China - (Rosyjski Idol !) ja dopisuje.
Odrobina liryki z przyrodą w tle!!!
Post by GHO
Waldemar Ochnia
parodiia "Samych Swoich"
Post by GHO
OTTO
Zasmażka
Post by GHO
Paka
Duże muchy :-(
Post by GHO
Cezary Pazura
Pirania,
Pod Wyrwigroszem,
jakoś nic mi się nie przypomina
Post by GHO
Rak
Pisałem przy Marianie Makuli
Post by GHO
Rudi Schubert
Córka rybaka
Post by GHO
Bohdan Smoleń
Cicho tam
Post by GHO
Spotkanie z balladą
to zespołowy występ różnych podmiotów, anie samodzielny kabaret
Post by GHO
Stan Tutaj
to żart? słaby :-(
Post by GHO
Stanisław Tym
Pora relaksu
Post by GHO
Jacek Ziobro
świetny głos - Marylin Monroe
Post by GHO
Waligórski
Dreptak
Post by GHO
Widelec - (Plakat Banderasa)
Dodał bym jeszcze:

Czerwony Tulipan
Szwagierka

Czyści jak zła
Hymn akwarystów

Fajf
Pies pawłowa

itd, itd.
tygrysek
krislob
2003-10-15 15:30:34 UTC
Post by GHO
Krzysztof Daukszewicz,
No, tutaj to chyba nie ma watpliwosci co dopisac ?
Post by GHO
Andrus
Pszczolki, Zabierzcie mi gitare.
Post by GHO
Made in China - (Rosyjski Idol !) ja dopisuje.
Popieram.
Post by GHO
Pod Wyrwigroszem,
Cos pewnie tak, ale nie wiem konkretnie co.

Daniec ?

zdr
krs